Úristen, mi történik? Kik ezek az idióták?

Kedves Blog Olvasó!


Ezúttal nem egy utazós történettel rukkolunk elő, mint ahogy korábban igyekeztünk bemutatni, hogy kik, miért választották a Homan Transport buszait az utazásaik alkalmával. Ebben a blog bejegyzésben a vállalkozás motorját jelentő Homan Zsolt történetét, terveit igyekszem megmutatni, egy vele folytatott beszélgetés gondolatait felhasználva. Aki ismeri őt, az pontosan tudja, hogy amikor az autókra, buszokra terelődik a beszélgetés, akkor Zsoltot teljesen magával ragadja a szenvedély, és megállíthatatlanul meséli az izgalmas történeteket. Akik pedig csak itt az interneten keresztül ismerkednek vele, azok számára hiába is próbálnám visszaadni a valódi hangulatot, de a Homanozásba belekóstolni más módon is lehet…
A cég vezetése mellett, jut ideje a kapcsolattartásra a sofőrökkel, az utasokkal, a szervizzel, és mivel mindenek előtt úton szeret lenni, ezért még a mai napig is előfordul, hogy egy-egy túra alkalmával ő ül a volán mögé. Igaz, hogy ennek a megszervezése talán a legbonyolultabb feladat, mert ilyenkor, ha sofőrködik, akkor minden más feladatát félreteszi. Az igazán szerencsés utasok megtapasztalhatják azt a hangulatot, ami egyedivé teszi a Homan buszozást, amit igyekszik átadni a többi sofőrnek is.

 buszvasarlas6.jpeg

Beszélgetésünk első fontos témája, a céges flotta, a buszok… Pár perc alatt kiderül, hogy nem csak a rendszámok, a kilométerórák állása, és az aktuális olajcserék időpontja van elraktározva Zsolt fejében, de minden egyes jelenlegi, és valaha használt járművel kapcsolatos érdekes történet is azonnal felszínre bukkan, csak meg kell említeni az adott autót. Mivel közel 50 járműről van szó – amivel eddig utasokat szállított –, ezért a felsorolástól megkímélem Önöket, de néhány jellemző momentumot kiragadnék. Szeretném ezáltal megmutatni, hogy mennyire igaz a cég weboldalán megfogalmazott üzenet:
Szeretünk utazni. Úgy, ahogy Te.

 action-asphalt-automobile-593172.jpg

Voltunk már Németországban és Svájcban szinte mindennel, de az, ami nekem igazán bejött, az a Mercedes. Azt nem kell senkinek magyarázni, hogy a Mercedes az miért jó. De aztán kijöttek ezek az új kasznis Opel Vivaro-k, amik már sokkal modernebbek voltak, mint egy 2012-es Vito.
Azzal a felszereltséggel, amit én szeretnék – hogy le vannak sötétítve körben az ablakok, normális kerék van rajta, nem műanyag a lökhárító, tehát, ami megbízható és jól is néz ki –, sokkal kedvezőbb árkategóriába tartozik, mint a Merci. Ami megtetszett ebben az autóban – az Opel Vivaro-ban –, az, hogy strapabíró, kényelmes, minden utasnak tetszik és korszerű. A mai kornak megfelelő, nem idejét múlt.

 

A következő téma, ami előkerül, a karbantartás, szervizelés.


Nagyon brutál mennyiségű kilométereket megyünk, ami azt jelenti, hogy havi szinten egy-egy autóval 30–40.000 kilométert is megteszünk. Tehát egy év alatt egy autót „lekukázunk”. Például 2018. májusban vásároltunk 2 új buszt… Május 23-án vettük, és június 1-e óta használjuk – teszi hozzá olyan természetességgel, mintha csak igazolni akarná azt a megérzésemet, hogy egy komplett adatbázis van a fejében elraktározva…

Megvettem ezt a 2 új autót, és egy hónap múlva hívtam a kereskedést, hogy mennék az első garanciális szervizemre. Azt mondták, hogy de hát egy hónapja vette az autót! Igen, és 40.000 km van benne. Nem hitték el… Amikor elmentem az első garanciális szervizemre, akkor az összes szerelő, az egész kereskedés tátott szájjal nézett, hogy: Úristen, mi történik? Kik ezek az idióták? Ezek non-stop 0–24-ben mennek! Aztán a harmadik, negyedik alkalom után megszoktak, hogy ki vagyok én, és így alakult ki a baráti kapcsolat közöttünk.

 buszvasarlas01.jpg

Ezekben az autókban 320-320.000 km van, és csak most lesznek egy évesek. Éppen ezért kilométer korlát nélküli garanciával vettük őket. Többek között ezért is döntöttem az Opel Vivaro mellett, mert ez azt jelenti, hogy bármennyi kilométert megyek a 2 év alatt, majdnem minden javítás garanciális.

Számomra nagyon fontos, hogy sikerült nagyon jó baráti viszonyt kialakítani a szervizzel. Elmesélek ezzel kapcsolatban egy történetet:

Jöttünk haza Svájcból, és éreztem, hogy elkopott a fékbetét, és elkezdett csúnya hangja lenni. Fékezésnél nem volt valami jó érzés, és tele voltunk utassal. Felhívtam az Opel szervizt, és mondtam, hogy ez a problémám van. Annyit illik tudni, hogy amikor egy olajcserét bejelentek, akkor általában 2-3 héttel előre kell szólnom, hogy meg tudják csinálni, mert olyan telítettség van a szervizben. Betelefonáltam délelőtt 11-kor, hogy gáz van, mert elkopott a fékbetétem. Délután 4-kor odaálltunk utasokkal együtt a szervizbe, nyitva állt az ajtó, már vártak minket. Az utasok szembe átmentek McDonald’s-ba enni, és 35 perc alatt le volt cserélve a komplett eleje az autónak. Fékpofák, fékbetét, minden… Kifizettem, és mentem tovább a dolgomra.

 

Természetesen nem lenne teljes a körkép, ha nem esne pár szó a sofőrökről, mert az ő szerepük is nagyon fontos a cég életében.

Én nagyon jól tudom, hogy a Homan Transport miben különb más hasonló cégeknél: én például megválogatom azokat a sofőröket, akik nálam dolgoznak. Én mindig elmegyek velük egy próbakörre. Ha már nem úgy vált, ha már nem úgy fékez, ha már nem úgy „esik le” egy lehajtón, akkor én azt a sofőrt máris leírom. Lehet, hogy ez túlzásnak tűnik, de nekem nincsen műszaki problémám. Az autóim olajcserétől olajcseréig mennek. Én azt mondom a srácoknak, hogy reggel melegítjük az autót, este, amikor megállunk, akkor hűtjük az autót. Minden tankolás előtt hűtjük az autót, mert vissza kell hűteni a turbót. Ezt elég volt elmondanom egyszer, és melegítik, és hűtik az autókat. 320.000 km van bennük, és semmi problémám nincs velük. Persze fékbetétet, meg egyéb szükséges apróságokat cserélünk... Mindenki más panaszkodik, hogy rengeteg problémája van. Pontosan azért, mert hidegen rúgják az autót… Ha vége az útnak, akkor egyből leállítják, rángatják a váltót, nyomkodják feleslegesen a féket, nyomkodják feleslegesen a gázt… Ezzel bármilyen autót tönkre lehet tenni 3 hónap alatt. Nekem nagyon bejöttek ezek a Vivarok, és amikor megvettem ezt a kettőt, akkor jöttem rá, hogy sokkal jobb, mint a Mercedes Vito, mert sokkal nagyobb a csomagtere, sokkal kényelmesebbek az ülések. A Vivarokban meg vannak döntve az ülések, és a vezetési élménye is sokkal jobb, mert sokkal inkább „személyautósabb”. Nem annyira buszos…

Korábbi blogunkban egy kedves utasunk így fogalmazta meg ugyanezt a gondolatot:
Erikám, egy ilyen kisbusszal majdnem olyan érzés utazni, mintha csak autóban ülnél.
(Erika néni házi feladata című blog bejegyzésünk, melyet az Index.hu is kiemelt Gyereknap alkalmából…)

 245.jpg

Összegezve a beszélgetésünket 3 fontos szempontot emelnék ki, ami jellemzi a Homan Transportot:

– Az új autók, buszok vásárlásánál alapos utánajárás, és körültekintő választás, mely rengeteg tapasztalatra és komoly műszaki tudásra épül.

– Folyamatos ellenőrzés és karbantartás, ami nem utolsó sorban annak köszönhető, hogy a cég megtalálta azt a szervizt, mellyel igazán jó kapcsolat alakult ki.

– A sofőrök hozzáállása mind a vezetéstechnika szempontjából, mind pedig az utasokkal való kommunikáció terén.

 

Ha felkeltettük az érdeklődését a Homanozás iránt, akkor látogasson el a weboldalunkra, vagy böngésszen a Facebook posztjaink között, ahol a friss hírek és érdekességek mellett rendszeresen játék lehetőséget is kínálunk az érdeklődőknek.