Kalandra fel!

Ahogy ígértük, következő blogunkban egy utasunk történetét, véleményét olvashatjátok.
G. Csaba lassan törzsutasnak számít nálunk, hiszen utazott már velünk kétszer Svájcba, többször Németországba, és legutóbb Ausztriai útjához is minket választott.


Utazni jó!
Ebben, azt hiszem, mindannyian egyetértünk. Abban már talán megoszlanak a vélemények, hogy ki miért szeret útra kelni. Én azok közé tartozom, akik „utazás” alatt valójában azt értik, amikor az ember eltölt néhány napot egy idegen városban. Megismerkedik a szállásadójával, felfedezi a környéket, megnézi a nevezetességeket, kipróbálja a helyi közlekedést és nem utolsó sorban megkóstolja a kis éttermek, kifőzdék, utcai árusok, kocsmák étel és ital különlegességeit. Aztán tovább áll, és egy másik várost fedez fel magának, hogy az ott szerzett élményeket is elraktározza. Elteszi az emlékek közé, mint ahogy egy házi készítésű lekvárt teszünk el a kamrába, amit télen elő lehet venni, és bele-bele kóstolva visszaidézni a nyár hangulatát. Általában évente egy-két alkalom van, amikor lehetőséget teremtünk magunknak a párommal az utazásra, viszont akkor 4–5 várost igyekszünk megismerni.

skyline-3581739_1920.jpg

 

Átgondolva az előbbieket számomra valójában a kalandot mindezidáig csakis az „ott töltött idő” jelentette, bárhol is legyen az az „ott”. Nemrég azonban az utazás másfajta élményét sikerült megismernem, miközben a Homan Transport egyik kisbuszával Ravensburgba igyekeztem, ahol meglátogattam fiam és családját. Korábban ilyen távolságra mindig autóval indultam útnak, kihasználva a saját kocsi minden előnyét és kényelmét. Két éve fordult elő első alkalommal, hogy nem így döntöttem. Akkor kényszerűségből adtam át a vezetés lehetőségét másnak, mert vállsérülésem miatt nehezen tudtam mozgatni a jobb karomat, és nem szerettem volna a párom és saját biztonságomat kockáztatni. Több lehetőség feltérképezése után döntöttem úgy, hogy Homan busszal fogunk utazni, mert az útvonaluk éppen megfelelő volt számomra, és sok jót hallottam róluk az ismerőseimtől.

 

Az utazás élmény

Az első úton – amit Homan busszal tettem meg Németországa –, bevallom eleinte furcsa érzés volt, hogy nem nekem kell figyelni a forgalmat, nem kell a tükröket nézegetnem, és valójában azt csinálhatok, amihez csak kedvem van. Eleinte természetesen az okostelefonommal bogarásztam, mert ez az „elsőszámú pótcselekvés”, amikor nem tudok mit kezdeni egy helyzettel. Aztán egyre jobban elkezdett érdekelni a sok látnivaló, amit a mellettünk elsuhanó, folyamatosan változó világ „mozi élménye” kínált. Megdöbbentő, hogy amikor az ember elengedi a fantáziáját, akkor a leghétköznapibb pillanatok is milyen szövevényes gondolat útvesztővé tudják kinőni magukat.
…Még a városi forgalomban vagyunk, és lassan gurulunk át egy kereszteződésen, amikor a járdán türelmesen várakozó gyalogosok között kiszúrok egy kamaszlányt. Meglehetősen nyílt érdeklődéssel figyeli az előtte egyhelyben kocogó srácot, aki – nyilván nem akar lemerevedni, ezért mozgásban marad –, így várja a lámpa zöldre váltásának a pillanatát, hogy kilőjön, és fusson tovább. Lelki szemeim előtt kibontakozik a történetük, ami a következő 5 másodpercben kell, hogy elkezdődjön, mert aztán eltávolodnak egymástól… Persze korábban is nyilván ott voltak a hasonló pillanatok a periférikus látóteremben, de az agyam nem hagyta magát eltéríteni vezetés közben az összpontosítástól. Még szerencse! Így viszont lemaradtam azokról az élményekről, amik talán csak a képzeletemben léteznek, de mindenképpen a valóság talajából bújnak elő, és bevallom, számomra érdekesebb szórakozást jelentenek, mint egy-egy Fb poszt, amit csak unalmamban olvasgatok.

 

Szabad kezet kaptam

Azzal, hogy nem kell a kormányt fognom utazás közben – hanem helyettem profi sofőrök teszik ezt –, a fantáziám is szabadon szárnyalhat. Ha kedvem van, akkor beszélgetek az utas társaimmal. Ha elintézni valóm van, akkor kézbe veszem a telefonom, és a neten keresztül bármit el tudok intézni, mintha csak az irodámban lennék. Ha pedig kíváncsi vagyok akkor egyszerűen csak bámulok ki az ablakon.
Egy biztos, ezentúl ha alkalmam lesz utazni, akkor a Homan buszozást fogom választani, mert eddig minden alkalommal tökéletesen elégedett voltam a szolgáltatásukkal.

swimmer-1678307_1920.jpg

Merülj el az utazás élményében!

 képek: pixabay.com